Ofticosu’ roade osu’

Acest articol este despre cei ce vor cu orice pret sa strice jocul, cei pe care eu ii numesc „ofticosii” .

Cateva exemple de ofticosi:

  1. Cei ce aseaza decorul de Craciun in vitrine incepand cu 15 octombrie. Este clar un semn de protest si de frustare ca omenirea a ales sa sarbatoreasca un asa eveniment doar odata pe an. Ei vor sa ne demonstreze ca putem simti magia sarbatorilor de iarna pe o perioada mai lunga, nu doar 2 saptamani in an. Din pacate nu se intampla, marile magazine se vor aglomera peste masura tot in perioada 20 – 24 decembrie iar ei, ofticosii, nu raman decat cu un sentiment profund de ciuda.
  2. Cei ce importa un concept precum Black Friday si apoi isi bat joc de el. La noi Black Friday este vara. La noi Black Friday dureaza o luna. La noi, adevaratul Black Friday incepe cu 2 saptamani mai devreme. Consumatorul devine din ce in ce mai derutat de la an la an, observa ca ofertele adevarate le numeri pe degetele de la o mana iar in timp va deveni imun. Acum totul este bine, veniturile declarate sunt din ce in ce mai mari, titlurile sunt bombastice dar sunt curioasa daca cineva masoara nivelul de satisfactie. Nimeni nu vorbeste despre acest lucru pentru ca le este ciuda – cum adica tu consumatorule nu esti multumit si incepi sa cumperi de pe Ebay si Amazon? 
  3. Cei ce practica discounturi de pana la 50% 10 luni din 12. Incet, incet consumatorul invata sa distinga intre adevar si minciuna. Parca nu ne mai atrage asa mult o bulina mare rosie pe care scrie -40% cand pretul final este 100 lei iar din magazinul alaturat putem cumpara acelasi produs cu 95 de lei. Chiar daca nu gasim niciun semn stralucitor care sa ne fure mintile si sa ne gadile orgoliul ca am facut o „afacere buna”. Acestia se oftica cel mai tare! Cum adica eficienta reducerilor este din ce mai mica? Daca trebuie sa taiem din marje cu adevarat eu imi iau jucariile si plec!

ofticosul-roade-osul

Black Friday este un concept preluat din State si a fost inventat pentru a anima vanzarile imediat dupa Thanksgiving Day, adica ultima joi din noiembrie. De aceea se organizeaza Black Friday in ultima vineri din noiembrie.

Spiritul Craciunului incepe sa se instaleze odata cu sosirea lui Mos Nicolae. De cand eram copii. Nu voi simti niciodata bucuria de darui la inceputul lui Noiembrie. Nu e firesc.

Perioada marilor reduceri coincide cu schimbarea colectiilor, cu schimbarea anotimpurilor daca vreti. De aceea stiu ca un discount adevarat voi obtine in ianuarie sau in august.

As vrea sa vad primul mare retailer, primul mare brand ce are curajul sa pastreze traditia si sa se mandreasca – ar fi o campanie interesanta, ce ar putea schimba mentalitati si ar putea deveni „best practice”. Back to basics. Fiti mai creativi si relevanti caci Craciunul este in decembrie si punct.

Sursa Foto: www.dreamstime.com

Andreea Palici

Indragostita de marketing, pasionata de analize si de atingerea obiectivelor, cu o personalitate expansiva si o veselie molipsitoare. In timpul liber, sotie si fiica iubitoare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.