Cocalarii si tipa de la Strategie si Comunicare

Eu nu stiu ce inseamna cocalar. Dar pentru ca termenul este folosit destul de des in jurul meu, chiar l-am auzit recent intr-o prezentare a unei tipe de nota 10, ce ocupa o pozitie importanta intr-o agentie de publicitate, m-am gandit ca ar fi util sa incercam definirea acestui personaj.

cocalar-pretender

1. Cocalarul are foarte multe antonime.

Cocalarul este antonimul hipsterului (desi am avut tendinta de a-l defini ca fiind un “hipster de la tara, ce nu prea a reusit in viata”; bine ca m-am oprit la timp si nu am scris asa caci ma trezeam cu pietre in monitor 🙂 )

Cocalarul nu este un gentlemen, nici metrosexual, nici efeminat; el nu este cool, ci dimpotriva.

2. Cocalari sunt intotdeauna altii

Nimeni nu este mandru sa fie cocalar, nimeni nu are prieteni cocalari (cel mult, prietenii altora, din gasca carora nu vrei sa faci parte, sunt numiti asa). Asadar, este un personaj ce se ascunde, nu-l vedem prea des in anturajul nostru; este marginalizat si nu face parte dintr-un grup anume.

3. Apelativul „Cocalar” este folosit cu sens peiorativ

Etimologic, termenul insusi este usor ciudat. Sa incercam pe silabe CO – CA – LAR; o asociere stranie de litere, ce se potriveste mai degraba denumirii populare a unui gandac. Parca imi e rusine sa pronunt cu voce tare.

4. Cocalar si definitii oficiale

Cocalar nu poate fi tradus in engleza. Pe bune, incercati translate.google.ro ; rezultatul este tot cocalar. Asadar un termen 100% romanesc (ma intreb ce parere ar avea dl. Pruteanu despre acest paradox). Conform altei surse extrem de populare, dexonline.ro, cocalar este definit astfel: 1. tigan bisnitar. 2. smecheras de cartier. 3. (peior. – intre rromi) tigan de cea mai joasa speta.

Ca sa trec peste generalitati, sa vedeti ce am aflat eu. Cocalarul, in termeni sofisticati este numit “easy pretender”. Mi s-a parut o abordare interesanta, caci se baza mai degraba pe valori si nu pe un banal profil demografic. Asadar, am invatat ca un astfel de personaj ascunde o serie de frustrari izvorate de cele mai multe ori din comparatia cu ceilalti – el este tipul ce nu are cel mai trendy ceas la mana sau telefon in buzunar, masina cu cei mai multi cai putere, prietena fotomodel sau o pozitie de CEO. Desi sunt multi in situatia aceasta, cocalarul va pretinde ca detine toate cele de mai sus. De dragul exercitiului, voi exagera putin si voi spune ca el este tipul de personaj ce isi va cumpara un ceas contrafacut de pe faleza din Mamaia, un BMV din ‘90 sau isi va schimba poza de profil cu un selfie cu fata ce promova cel mai fraged cascaval intr-un supermarket.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost denumirea de ‘easy pretenders”. Oamenilor de marketing le este foarte util termenul caci uite asa putem sa fim onesti cu noi insine si sa introducem in target grup-ul brandului si aceasta categorie, fara remuscari. Suna chiar interesant.

Sursa Foto: Dreamstime.com

Andreea Palici

Indragostita de marketing, pasionata de analize si de atingerea obiectivelor, cu o personalitate expansiva si o veselie molipsitoare. In timpul liber, sotie si fiica iubitoare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.