Capcana „las-o ma, ca merge si-asa”

Replica „las-o ma, ca merge si-asa” reprezinta probabil cea mai mare piedica in dezvoltarea unei companii. Daca as fi CEO-ul propriei mele afaceri, la primul semn de „merge si-asa” mi-as da o palma peste ochi si as incepe serios sa ma gandesc la alternative caci tot ce am construit (in afacerea mea ipotetica) este pe cale sa se duca de rapa. Este un cerc vicios din care nu vei reusi sa iesi decat adoptand o serie de schimbari majore.

las-o-ma-ca-merge

Acolo, in spatele unui monitor, dupa o serie de calcule minutioase si simulari de tot felul, se naste IDEEA. O idee mareata, menita sa revolutioneze abordarea consumatorului, sa creasca vanzarile ca niciodata, sa imbunatateasca nivelul de satisfactie, afinitatea fata de brand sau ce mai vrei tu. Si ideea se contureaza, prinde viata in departamentul de creatie, se transforma in realitate. Ai stabilit o intreaga serie de proceduri, ai informat toata echipa, ai trimis materialele in timp si…si…in faza de implementare parca totul se destrama pentru ca „nu am citit emailul cu atentie” sau „nu l-am citit deloc,  „am crezut ca incepe saptamana viitoare”, „la noi, campania nu merge” si lista poate continua.

Vina nu este a angajatilor caci, in principiu, toata lumea are intentii bune la inceput de drum. Problema este ca, la un moment dat, TU, CEO al acelei companii sau MANAGER al acelui departament ai spus „las-o ma, ca merge si-asa” cand a venit vorba despre beneficii (fie ele financiare sau non-financiare), fara sa te gandesti la consecinte. Ai crezut ca ai gasit solutia salvatoare cand actionarii te presau sa imbunatatesti nivelul EBITDA la final de an si ai uitat sa mai oferi bonusul de Craciun (ai omis si sa oferi o explicatie pentru ca „merge si-asa”). Sau ai inventat un sistem de indicatori de performanta perfect, astfel incat nimeni nu mai ia bonusul la final de luna. Si uite asa, cercul vicios apare si tu esti luat prin surprindere cand nivelul de satisfactie scade.

Sunt curioasa daca exista companii in Romania in care angajatii din prima linie (cei cu rol operational) sunt motivati in functie numarul de zambete oferite clientilor, modul exceptional in care este explicata o promotie, gradul de amabilitate sau, in general, nivelul de servicii. Ar trebui sa fie o companie cu angajati si clienti foarte fericiti.

Sursa foto: Dreamstime.com

Andreea Palici

Indragostita de marketing, pasionata de analize si de atingerea obiectivelor, cu o personalitate expansiva si o veselie molipsitoare. In timpul liber, sotie si fiica iubitoare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.